2009. november 29., vasárnap

Naptorta (Narancsos sajttorta mangópürével és cukrozott narancshéjjal)

Izbolygó zseniális receptje alapján, nagyon kevés módosítással - ezért a recept szövegét is tőle veszem, a módosításaimat zárójelbe teszem. Nem túl édes, isteni, nagyon mutatós, a látványa szerintem kifejezetten jókedvre derítő. A tetejére a cukrozott narancshéjat én gyártottam (ez majd egy következő poszt tárgya lesz), kiváló felhasználási módja a megevett-megivott narancsoknak.


Hozzávalók:

Torta alja:
25 dkg Hobits keksz (bármilyen vajas keksz jó hozzá)
10 dkg olvasztott vaj

Krém:
37,5 dkg Philadelphia (3 doboz) (szerintem a camping/boci is OK, bár az sem sokkal olcsóbb :(( )
50 dkg mascarpone
2 dl tejföl
12 dkg cukor
1 dl kókusztej (helyette 1 dl tejszínt és 2 ek kókuszreszeléket használtam)
1 cs vaníliás cukor
5 tojás
1 vaníliarúd kikapart magjai
2 ek liszt
5-6 narancs

Citromos mangópüré:
2 érett mangó
citrom leve

A kekszet ledarálom, a vajat felolvasztom, majd a kettőt összekeverem és egy kapcsos tortaforma aljára nyomkodom. 200 fokon 10 percig elősütöm. A Philadelphiát, a mascarponét, a tejfölt, a cukrot, a kókusztejet és a tojásokat robottal összekeverem. Mehet hozzá a vanília kikapart magja ill. pici citromlé is. A végén rászitálok 2 ek lisztet és összekeverem.
A narancsokat kifilézem. Ehhez a talpát és a tetejét levágom, hogy a fehér bőrrész is lejöjjön. Aztán a késsel követve a narancs ívét az oldaláról is lehántom a bőrét a héjjal. Ha ez is megvan, akkor a többi már gyerekjáték. A gerezdeket elválasztó hártyák közül a gyümölcshúst egy késsel könnyedén kifordítom és feldarabolom, majd a művelet közben kifolyt levet és a feldarabolt gyümölcshúst is a sajtkrémhez keverem.
A kapcsos formát célszerű alulról bebugyolálni alufóliával, hogy nehogy kifolyjon a massza a sütőbe, mert az rettenet büdös bír lenni (ezt megerősítem, és ami kifolyhat, az ki is folyik!!!) A talapzatra öntöm a masszát és 1 és egy negyed órán át sütöm. A 20. és a 40. percben egy késsel körbevágom, hogy a massza elváljon a forma falától (hát ez nálam kimaradt, de gyönyörűen elvált így is!)
Ha megsült, jól kihűtöm. Tálalás előtt a mangók magjairól lefarigcsálom a húst és kevés citromlével leturmixolom. A tortaszeletekkel kínálom. (ehelyett én a tetejére halmoztam a mangópürét, és a tetejére még biggyesztettem néhány cikk cukrozott narancshéjat, így nyerte el a napos küllemet).

2 megjegyzés:

  1. Eszterkém, gyönyörű ez a tortád is, gratulálok! Lehet, hogy műveletlen vagyok, de az Ízbolygó egy blog?
    Képzeld, tegnap kipróbáltam a májkrémedet, és nagy-nagy sikere volt (Jöttek az emberek, hogy ez miért olyan finom? Azt mondtam azért, mert májból van)
    Meg joghurtot is csináltam múltkor az instrukcióid alapján. Szóval a régi receptek sem vesznek el, mindennek megjön a maga ideje!
    Puszi Eszter

    VálaszTörlés
  2. Szia, Eszterkém!

    Igen, Ízbolygó egy blog (és persze egy ember is:)), a www.izbolygo.extra.hu oldalon alkot, és zseniálisakat alkot, érdemes szörfölni nála!!!

    Nagyon örülök, hogy készítettél a régebbi receptekből :))))), ezt nagyon jó hallani! És igen, valóban csodákat tesz, ha az ember abból az alapanyagból készíti el az ételt, amiből azt kell, pl. májkrémet májból, sajttortát sajtból és hasonlók! Örülök, hogy a vendégeknek is ízlett! :))

    Puszi!
    EszterII

    VálaszTörlés