2010. február 28., vasárnap

Tökmagvas camembert

Egy tegnapi nagyon gyors vendég-váró étel, amit szívesen ajánlok mindenkinek.
2 Tihany camembert sajt
4 dkg tisztított tökmag
A gyümölcskörethez:
15 dkg alma, 15 dkg körte, 10 dkg szilva, 10 dkg szőlő, 10 dkg barack
1 ek. vaj
1 dl édes fehérbor /el is maradhat/
őrőlt faféj, őrőlt gyömbér
A gyümölcsöket kockára vágjuk.
A sajtokat vízszintesen félbevágjuk, s a vágott felükbe belenyomkodjuk a tökmagszemeket.
A sajtdarabokat egy száraz, felforrósított teflon-edénybe tesszük úgy, hogy a tökmagok érintkezzenek az edény aljával.
Csak rövid ideig hagyjuk így, majd megfordítjuk. Kíméletesen sütjük, amíg a sajt belseje kellően megolvad, de nem folyik szét.
Közben elkészítjük a gyümölcsökből a forró köretet.
Felhevítjük a vajat és rátesszük a gyümölcsöket, összeforgatjuk fahéjjal és a gyömbérrel, ráöntjük a bort, amint forr levesszük és azonnal tálaljuk.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Gyöngyi!

    Nagyon örülök, hogy ez a remekmű is felkerült a blogra. Mióta először hallottam Tőled a receptjét, azóta tudom, hogy ezt egyszer ki fogom próbálni. Úgy érzem, hogy nem sokat kell várni rá :))).

    VálaszTörlés
  2. Húúú, ez nagyon különleges és csábító összeállításnak tűnik, főleg, hogy a gyümölcsöt és a sajtot egyaránt imádom :)))) Köszönjük a közzétételét!!!

    Egy apró javaslat a fotózáshoz: a tapasztalataink (és az e témában olvasottak) szerint is legjobb természetes fénynél fotózni, összehasonlíthatatlanul jobb a mesterséges fénynél készült képeknél. Bár tudom, hogy ezt nem mindig egyszerű megvalósítani (pl. munka mellett az ember leginkább csak hétvégén tud fotózni :(, és a spontán fotózást gyakorlatilag lehetetlenné teszi), de szerintem az eredmény érdekében érdemes.

    VálaszTörlés
  3. Eszterkém, én azt tapasztalom, hogy a vakuzásnál minden jobb. Egy csomó fotót szórt mesterséges fénynél csináltam, majd képszerkesztő programmal helyére tettem a színeket, és így szerintem egész élvezhetők lettek a képek. Persze ez nem a szakértő véleménye :))

    VálaszTörlés
  4. Tessék, jól beégtem :). Eszterkém, szerintem a Te képeid valóban tök jók, nem is tudtam, hogy utómunkákat is szoktál végezni rajtuk. Mindenesetre sikeresen végzed őket, az biztos, én nagyon elégedett vagyok a képeiddel:) Mondjuk én nemhogy szakértő nem vagyok, de még csak nem is én fotózok :). Nálunk Péter a nagy fotós, a részleteket ő tudná elmondani.

    De abban egyetértek, hogy a vakuzásnál bármi jobb. Azt hiszem, egyetlen kép készült nálunk vakuval, a lasagnás. Utólagos korrekció viszont (azt hiszem) csak egy-két képnél volt (pl. a sütőtökös-narancsos mézeskalács-golyónál).

    VálaszTörlés