2009. március 9., hétfő

Márványos sütemény


Ezzel a süteménnyel mindenki találkozott már. Szülőhazájában, Ausztriában Gugelhupf, Magyarországon kuglóf néven ismert. Mivel kuglófformám nincsen, normál süteményformában sütöttem meg. Ez az apró változás szerintem sem a vizuális, sem az ízélményt nem befolyásolja, kénytelen voltam viszont új nevet adni neki. A recept Balázs családi szakácskönyvéből származik. Elkészítése egyszerű, bár sütni elég hosszasan kell. A siker garantált!

Hozzávalók:

3 tojás
30 dkg cukor (az eredeti recept ennyit ír, szerintem kevesebb is elég)
15 dkg vaj
1 cs vaníliás cukor
30 dkg liszt
1 dl tej
fél cs sütőpor
1 ek kakaópor


A tojások sárgáját a cukorral és a vajjal habosra keverjük. Hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a lisztet a sütőporral elkeverve és a tejet. Szép egyenletesre keverjük, majd végül óvatosan a tojásfehérjékből felvert habot adjuk hozzá. A tészta egyharmadát kakaóval színezzük. Vajazott, lisztezett formába öntjük először a sárga massza felét, majd a barnát, végül megint a sárgát. Keverni nem kell, sütés közben szépen keverednek a rétegek, és mindenféle fantáziadús mintákat képeznek. 180 °C-on, középen, lassan sütjük, jó sokáig (nekem 2 óráig tartott a sütés, de ez függ attól, hogy milyen formád van). Ha beleszúrunk egy tűt (pl. spéktűt), ellenőrizhetjük, hogy a belseje megsült-e már.

A recept nem írja, de én narancsvirág aromával ízesítettem a süteményt (a franciák a piskóta ízesítésére használják ezt az aromát). Beszerezni itthon nem tudom, hogy hol lehet, Balázs Párizsból hozta. Íze, illata csábító...
Posted by Picasa

3 megjegyzés:

  1. Gondolhattad, ha más nem is, én biztosan belekotyogok!
    Elöször is: Gugelhupf. Másodszor ha már narancsvirág, én biztosan reszeltem volna bele egy kis narancshéjat. Vagy kakaó nélkül, narancshéjjal, kandírozott naranccsal, narancslekvárral, narancslikörrel próbálnám ki. Amúgy nagyon csinoska lett, és már tudom, mit kapsz legközelebb ajándékba, ha arrajárunk!

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzska!

    Vártam a hozzászólást, lévén Tifelétek sokkal több ilyet sütnek, mint nálunk. Meg láttam a képet a Te kuglófodról :)Megtiszteltetés, hogy ennyire követsz minket ;) Már kijavítottam Gugelhupfra, rosszul emlékeztem rá. Valamelyik ausztriai utunk során esett le a húszfillér egy boltban, hogy honnan is ered a mi kuglóf szavunk. Próbáltam lefordítani, de nem nagyon lehet értelmesen. A többi variációt pedig legközelebb kipróbáljuk, vagy lehet, hogy valamelyik olvasónk már gyúrja is a tésztát :))) Üdv

    VálaszTörlés
  3. Természetesen követem az eseményeket a blogon. Remélem, Ti is, és hamarosan jelentkeztek a PIF játékomra!? Én már kitaláltam, hogy lekvárokat, kekszeket fogok ajándékba küldeni a jelentkezöknek! Csak már jelentkezne valaki!!!
    Nos?

    VálaszTörlés