2010. március 28., vasárnap

Hamburger

Manapság már szinte közhely, hogy az ún. "gyorsételeket" is el lehet készíteni - otthon - egészségesen és nagyon finoman. Péter kedvence fej-fej mellett a pizza és a hamburger , ezeket havonta többször is rendeli tőlem, így az idők során mindkettőből kikupálódtam. Mivel most már házilag készítem a hamburgerzsömlét (aminél nincs jobb a földkerekségen), így a házi gyártásban a hús mellé becsatlakozott a buci is.

A hús gyártása részemről a következőt jelenti: Zsíros darált marhahúst sóval, borssal, kevés gulyáskrémmel, finomra vágott lilahagymával és felaprított petrezselyemzölddel összekeverem. Kisebb tenyérnyi méretű pogácsákat lapogatok belőle, és 1-1 ek olaj és vaj keverékén mindkét oldalán 1 percig nagy, három percig közepes tűzön a serpenyőben megsütöm. Jöhet az összeállítás: egy tányérra felszeletelt friss és ecetes uborkát, paradicsomot, sajtot, lilahagymát, jégsaláta-leveleket, csalamádét teszünk, kipakoljuk az asztalra a húspogácsákat, valamint a szószokat: majonézt, ketchupot, mustárt, neadjisten némi IKEA-s mustármártást (lazachoz ajánlott fajta és finom) is, és mindenki összepakolhatja magának a saját szendvicsét.

7 megjegyzés:

  1. Eszterkém, baromira rendes feleség vagy. Minden elismerésem, hogy így a férjed kedvére teszel. Balázska szerencsére nem szokott rendelni, viszont készségesen mindent megeszik, amit adok neki.Nekem ez így remek :))

    VálaszTörlés
  2. Pontosítsunk, nem rendelek, csak felvetem, hogy mi lenne, ha ilyesmit ennénk. Azért nem havonta eszünk ilyet, mert nem egy könnyű kaja, ha rendesen benne van az anyag. A képen látható darab amúgy életem legfinomabb hamburgere volt, én még megbolondítottam egy kis ecetes jalapenos konzervből származó mexikói chilivel (ihletője Adam Richman - http://www.travelchannel.com/TV_Shows/Man_V_Food), és majonéz helyett ezersziget öntettel. Persze a lényeg a csodás házi zsömle és hússzelet!

    VálaszTörlés
  3. El kell ismernem, Péter is mindent készségesen megeszik, amit elé teszek. Kivéve a sütőtököt, a kelkáposztát és a spenótot:)

    VálaszTörlés
  4. Jaj, remélem nem okoztam családi perpatvart :)
    És hogyhogy olyan sok sütőtökös recept van, ha Péter nem is szereti ?!

    VálaszTörlés
  5. Csak hogy a lényegről is szóljak, irtó jól néz ki ez a hamburger. Bevallom, hogy soha életemben nem ettem ilyet házi kivitelben :(

    VálaszTörlés
  6. Mennyei lehetett. Csodásan néz ki

    VálaszTörlés
  7. Bianka, köszönjük szépen!

    Eszterkém, a sütőtököt ÉN szeretem :))) Családi perpatvar nem volt, de kétségtelenül nagyon jól szórakoztunk kommentelés közben :)

    VálaszTörlés