2009. február 20., péntek

Joghurtleves - Yayla corbasi

Nem írtam még, hogy nagy rajongója vagyok a török konyhának. Ha valamikor gyorsétteremben ebédelek, igyekszem egy török etetőhelyet találni (szerencsére nem nehéz), ahol a sok zöldséges, könnyű ételből kedvemre válogathatok. A fenti képen látható levest először isztambuli utunk során kóstoltam. Nem tudták elmagyarázni, hogy mi van benne, annyit mondtak csak, hogy vegetable, és ezzel a nyelvtudásuk kimerült. A siker nálam azonban teljes volt, olyannyira, hogy itthon letöltöttem a receptet a netről. A leves fél óra alatt elkészül, könnyű, üdítő, egyszóval remek. Íme:

Hozzávalók:

1.5 l tyúkhúsleves (leveskockából is lehet)
10 dkg rizs
2 szál menta, vagy szárított mentalevél
20 dkg joghurt
1 kk liszt
2 ek olivaolaj

frissen őrölt feketebors
paprika

Forraljuk fel egy edényben a húslevest. Szórjuk bele a rizst, és főzzük letakarva, közepes hőfokon kb. 20 percig. Tépkedjük le a mentaleveleket a szárról (ha friss mentánk van), és vagdaljuk apróra. Keverjük el a joghurtot a liszttel, az olajjal és egy merőkanál levessel. Habverővel keverjük a joghurtot a forrásban lévő levesbe. Csökkentsük a hőmérsékletet a legalacsonyabb fokozatra, hogy a leves már ne forrjon. Ízesítsük a levest sóval, borssal, szórjuk meg mentával és paprikával (utóbbit én nem tettem meg). Szezámmagos kenyérrel ajánlják fogyasztani.

Szárított mentalevél beszerezhető például az Ázsia boltban a Nagycsarnokban vagy a Wesselényi utcánál lévő Keleti fűszerboltban.

Még valami: a Topkapi szerájban (a szultánok isztambuli lakhelye egészen a 18. sz-ig), mikor végignéztük a hatalmas konyhát, benne a hatalmas üstöket, mondta az idegenvezető, hogy a szultánok csak a leveskészítésre tartottak egy külön szakácsot. Hát igen kérem, így könnyű....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése