2010. január 22., péntek

Alfajores


Argentin specialitás. Először tavasszal kóstoltuk egy nemzetközi gasztrofesztiválon, majd Balázs készítette el még a nyáron szülinapi ajándéknak. Nem mondhatom, hogy ripsz-ropsz elkészült, viszont a végeredményt családi Dél-Amerika szakértőnk, Katy tesztelte, és azt mondta, hogy teljesen olyan, mint amilyet otthon evett :)).

50 db alfajores elkészítéséhez hozzávalók:

200 gr liszt
300 gr kukoricakeményítő
1/2 kiskanál szódabikarbóna
2 púpozott kiskanál sütőpor
200 gr vaj
150 gr cukor
3 tojás sárgája
1 kiskanál citromreszelék (vagy vanília esszencia)
dulce de leche

A száraz hozzávalókat leszitáljuk. A vajat a cukorral egy tálban felverjük, majd egyenként - jól elkeverve - hozzáadjuk a tojás sárgákat, és egy kevés likőrt. Apránként hozzákeverjük a leszitált hozzávalókat is, valamint a reszelt citromhéjat, és jól eldolgozzuk.

Ha esetleg a tészta túl száraz lenne, adjunk hozza tejet (pontos mennyiség nem ismert), a lényeg hogy olyan állagú legyen, melyet aztán jól ki lehet nyújtani 1/2 cm vastagságúra. 4 cm-es karikákat vágunk ki, és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük (de semmiképpen nem kivajazott tepsibe), majd 170 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük. A lényeg, hogy ne változzon meg a tészta színe, esetleg a széle egy kicsit.

Az elkészült korongokat dulce de leche-vel összeragasztjuk (karamellkrém, spanyolajkú országokban kapható. Süteményekhez használható elsősorban, Madridban például Dulce de leche cheese cake-et ettünk, amit majd ki szeretnénk próbálni valamikor, mert nagyon finom volt! Ha szeretnél ilyet rendelni, szóljál nekünk!)
További dél-amerikai recepteket találhatnak a spanyolul értők itt


5 megjegyzés:

  1. Eszterkém,

    ezek nagyon jól néznek ki!!! Külön öröm, hogy autentikusak! Dulce de leche-t házilag is elő lehet állítani, pl. a http://izbolygo.extra.hu/?p=851 oldalon van recept!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícséretet, továbbítom a kuktának :)!
    Megnéztem ízbolygónál, nem is túl bonyolult a receptje.
    Sokáig nem találtuk a képet, ezért csak most került fel. Nagyon finom, télleg!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Eszterketto,

    Dulce de leche nagyfogyasztokent mar en is probalkoztam eloallitani hazilag a cuccost, de nem annyira egyszeru es koltseghatekony. A masfel oras fozocskezest/kevergetest eleve kihagynam, negy tubus suritett tej meg nem tudom mennyibe kerulhet, de szerintem nem olyan olcso. A hazi elkesziteshez legkozelebb egy kenyersutogep lekvarprogramjaval jutottam, de ott is tobbszor kellett lefuttatni a programot es a vegeredmeny meg mindig messze volt az eredetitol. Sok dulce de lechen kiprobaltam es Katy egyik baratnoje reven megtalaltam az autentikus argentin vvaltozatot. Ha kell belole szoljal, eleg jo aron be tudom szerezni.

    Udv,

    Gergo

    VálaszTörlés
  4. Szia, Gergő,

    értem, látszik, hogy én még sosem próbáltam a házi előállításával:)) Akkor viszont rendelnék is egy kis dobozkával az autentikus argentinből. Tudom, hogy dél-amerikában nagyon elterjedt, de nekem nincs más receptem vele. Van még valami bevált receptetek hozzá?

    Köszi szépen :)
    Eszterkettő

    VálaszTörlés
  5. Eszterkém, végy egy pohár meleg tejet, tégy bele 1 vagy 2 kk dulce de lechet, jól keverd el és fogyaszd egészséggel!:) ( Katy Christine nevű New York-i barátnőjétől)

    VálaszTörlés