2009. január 23., péntek

Papa rellena - töltött krumpli


Csütörtökön Katy sógornőmet mentem perui utazása előtt elbúcsúztatni és Boci csoki hegyekkel ellátni, aki akkor éppen nagy főzőcskézésben volt. Kéznél levő, vadonatúj mobilommal megörökítettem az eseményt, sőt a bundázásban részt is vettem. A receptet szóbeli közlés alapján jegyzem le, igyekeztem mindent megjegyezni, de az esetleges pontatlanságok ezért vannak. Ízelítő következik tehát a perui-ecuadori konyha remekeiből.

Hozzávalók a tésztához (12 darabhoz):
6 közepes krumpli
liszt
Hozzávalók a töltelékhez:
2 ek. Édes Anna (keményebbeknek Erős Pista)
2 gerezd fokhagyma összenyomva
1 vöröshagyma aprítva
3 dkg pörkölt, sótlan mogyoró darálva
1 tonhalkonzerv
olaj
só, bors

A bundázáshoz kell 1 tojás és kevés tej

A krumplit héjában megfőzzük, majd meghámozzuk, összetörjük, és annyi lisztet adunk hozzá, hogy éppen gyúrható legyen.

Kevés olajon megpirítjuk a tölteléknek valókat, sóval, borssal ízesítünk. A krumpli semleges íze miatt érdemes erősebben fűszerezni.

A krumplis tésztából kis lepényeket formázunk, majd kb. egy evőkanálnyi tölteléket teszünk bele, és a lepényből orsó alakó fánkot (mert leginkább ahhoz hasonlítható) gyúrunk.



Először tojásba, azután lisztbe hempergetjük, majd forró olajban kisütjük a fánkokat.

Melegen fogyasztjuk, rizzsel vagy salátával.

Mint megtudtam, Limában az utcán is árulnak ilyet. Ott a tölteléket inkább csirkéből vagy marhahúsból készítik, a tonhalas töltelék inkább Ecuadorban kedvelt. Itt viszont főzőbanánt (nem olyan édes, mint a nálunk ismet banán) használnak krumpli helyett, amit állítólag a Culinaris nevű szaküzletben Budapesten is meg lehet kapni. Hogy hogyan kell vele bánni, azt meg kell kérdezni, én még sose láttam ilyet.

Katy szerint könnyen és gyorsan elkészül. Az eredmény pedig szerintem remek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése